Känn ingen sorg för mig Göteborg

Iförrgår: Åkte hem till Nadja. Någon timme senare kom Jennie. Det ringde på dörren. Utanför stod Aleksandar och Felix. Dom hade ställt sina mopeder vid grinden. En hjälm, tre personer. Jag satte mig bakom Aleksandar medan Nadja, Jennie och Felix satt tätt intill varandra på Felixs moped. Vinden lekte med håret och smekte mina kinder. Det kändes som att vi flög fram genom Kortedalas alla gator. "Det brukar vara poliser vid City Torget" sade Jennie precis innan vi svängde in. Mycket riktigt. En polisbil kom åkandes emot oss. Hjärtat hoppade över ett slag. Jag, Nadja, Aleksandar och Felix var nära att få böta närmare 2000 kr var, men tacka Göteborgs snälla poliser. "Ni får en andra chans. Men kom ihåg, om vi ser er igen åker ni dit." 
Vi satt på trottoarkanten enda tills Sabina kom med sin moped och ytterligare två hjälmar. Innan vi visste ordet av det var vi vid Fjällboskolan där det redan satt personer, bland annat Jennies kusin och några från vår skola.
Åkte hem till Nadja igen när det började mörkna. Mörkret jagade oss in i natten. Hemma hos Nadja åt vi pannacotta, drack Power King och Coca Cola, åt godis, pratade om kvällen och kolldae på film efter film. När vi kollade ut genom fönstret började det ljusna igen. När vi gick och la oss var det lika ljust som det hade varit när jag kom till Kortedala mitt på dagen. Ingen av oss orkade ta fram nån madrass så alla vi tre lade oss i Nadjas hyfsat stora säng.

Igår: Fem timmars sömn. Vaknade först vid sju för att jag hörde att någon fick sms. Det var så fruktansvärt varmt i rummet! Min tröja som jag sov i var genomblöt av svett och svetten bara rann ner från pannan. Allting var så klibbigt och svettigt.
Ett par timmar senare satt jag på bussen påväg till ICA där mamma ville att jag skulle möta upp henne. Vi köpte glass, dagens tidning och tog en promenad. Vi hann knappt vara hemma i en timma innan moster Rebecka och kusin Nathalie kom. Mamma och Rebecka skulle bege sig till Slottsskogsvallen där Håkan Hellström skulle spela. Medan dom var borta satt jag och Nathalie ute i solen en stund och pratade, lyssnade på musik, åt godis och glass och det slutade med att vi satt och kollade på ett flertal tvprogram och filmer.

2011-06-05 @ 17:39:00 It’s the only life I know


Postat av: A N G E L I J N A

http://youtu.be/llodA3IXZd4 lyssna/kommentera/gilla/ sprid min nya låt, vill gärna ha så många åsikter så möjligt!(:

2011-06-06 @ 00:37:55
URL: http://angelijnas.blogg.se/

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Bloggadress:

Kommentar: