I've lost touch with reality

Jag skulle vilja skriva oftare men jag har tappat förmågan att leka med ord så som jag kunde innan. Jag har även hamnat i ett slags tillstånd där allting känns overkligt, det känns inte som att jag är här fastän jag är det. Ingenting gör mig riktigt glad, inspirerad eller motiverad alls längre. Ni som har läst min blogg innan vet mycket väl att jag ogillar tid. Om 8 dagar är det nyår och jag vet inte riktigt vad jag tycker om det. När jag började högstadiet kändes studenten långt, långt borta men nu är det mindre än 200 dagar kvar. De andra i klassen är taggade men inte jag. Visst ska det bli skönt att sluta skolan en gång för alla men jag vill inte behöva tänka på framtiden. Framtiden skrämmer mig. Livet skrämmer mig.


5 december: Ett år sedan som jag åkte till Stockholm i hopp om att få träffa Marilyn Manson. Jag missade min enda chans i världen att få träffa personen som betyder mest för mig. Enda sen jag var 12 år har Marilyn Manson lärt mig om livet och hjälpt mig igenom jobbiga stunder och jag missade min chans att få tacka honom för detta - tack vare all jävla snö. Jag behöver verkligen inte den här dagen för att bli påmind att jag kunde ha varit den lyckligaste tjejen i världen just nu för det går inte en dag utan att jag tänker på det. Jag kommer aldrig förlåta mig själv för att jag inte åkte upp en dag innan. Helvetes jävla skit. Om jag var deprimerad innan så kan jag inte riktgt sätta ord på hur mycket sämre detta har fått mig att må.
7 december: Håkan Hellström på Scandinavium. Om jag tyckte att hans konsert i somras var magisk så kan jag verkligen inte beskriva hur bra det var den här gången! Sen att Adam Lundgren kom upp på scen under En midsommarnattsdröm gjorde det hela ännu bättre!
11 december: Depeche Mode på Scandinavium. Mäktigt! Jag kände bara igen ett fåtal låtar, men det gjorde absolut ingenting för gud så bra de är live. Sen blev det blandade känslor när de spelade Enjoy the silence. Visserligen är det en av deras mest uttjatade och sönderspelade låtar, men trots sin enkela text så har den så mycket att säga; du borde vara försiktig med vilka ord du väljer för när man först hör något så är det svårt att glömma vad man har hört. Även om det är ord som sägs eller skrivs så kan det göra skada. Tänk på vad du säger eller skriver för ord kan göra lika ont som en smäll på käften.
13 december: Musikhjälpen var i full gång då jag och Assal bestämde oss för att åka in till stan för att se Jonas Gardell. Väl framme insåg vi att vi hade missat honom med tio, femton minuter. Vi gick till godisaffären 4gott för Assal skulle köpa med sig godis hem. När vi började gå mot kassan såg jag att några tjejer tog kort med någon och när jag kollade närmare så var det Adam Lundgren! Jag ryckte Assal i jackan och viskade att hon skulle vända sig om, att Adam Lundgren stod bara några meter ifrån oss. Det slutade med att vi gick fram - jag som skakade i hela kroppen - och fick varsin bild med honom. Finaste Adam.


Klockan hann visst slå över tolv innan jag skrev klart inlägget. Så tekniskt sätt är det julafton nu. Regnet smattrar mot fönsterrutan och det är mer som en typisk höstdag. God jul på er!
2013-12-24 @ 00:04:00 It’s the only life I know


Postat av: melinda ♥

Åh, det var så himla många som missade meet&greeten med Manson pga snön. :( Var själv nära på att missa det, men jag sprang genom snön som en idiot och hann haha..

2014-02-11 @ 16:06:56
URL: http://melindaemilia.se

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Bloggadress:

Kommentar: